Każdy początkujący biznesmen, oprócz lokalu, czy nazwy dla swojej nowej firmy, poszukiwać będzie także pracowników. Przy każdej rekrutacji nachodzi nas chwila refleksji, czy pracownik będzie lojalny? Czy będzie postępował uczciwie? Wokół nas znajdzie się przynajmniej jedna osoba, która ,,podkręciła” nieco swoje CV, żeby wypaść jak najlepiej. Jeśli nie chcemy tracić czasu na zatrudnienie pracownika, którego faktyczne kompetencje są niezgodne z tym, co zaprezentował on w swoim CV, możemy skorzystać z usług prywatnego detektywa. To właśnie on wesprze nas przy weryfikacji kandydatów.
Jak sprawdzić czy CV kandydata jest wiarygodne?
Background screening to nowoczesny i coraz bardziej popularny sposób, wykorzystywany podczas rekrutacji. Polega on na weryfikacji i dokładnym sprawdzeniu życiorysu potencjalnego kandydata. O co dokładnie w tym chodzi? Metoda ta polega na potwierdzeniu wiarygodności danych przedstawionych w CV. Wykształcenie potwierdzone na uczelni, okres pracy u poprzedniego pracodawcy, czy wykonywane na poprzednim stanowisku obowiązki. Jeżeli zależy nam na pozyskaniu lojalnego pracownika, który nie zawiedzie nas w przyszłości, sprawdzenie jego kompetencji i predyspozycji na dane stanowisko jest kluczowe. Niewątpliwie taki proces wymaga czasu, zaangażowania i dokładności, dlatego zawsze warto zwrócić się o pomoc do specjalisty jakim jest prywatny detektyw.
Dlaczego warto weryfikować kandydatów?
Odpowiedź jest prosta: pewność wyboru idealnego kandydata i oszczędność czasu. Dzięki zastosowaniu metody background screening, skrócimy proces rekrutacji wieloetapowej do minimum i będziemy mieć pewność, że nasz kandydat jest jak najbardziej odpowiedni na oferowane stanowisko. Więcej na temat tego rodzaju usług detektywistycznych można przeczytać na detektywmagdar.pl, zajrzeć do biura firmy zlokalizowanego przy al. Marcinkowskiego 2a w Poznaniu lub zadzwonić pod numer 795 921 021, aby dopytać o szczegóły oferty. Niektórzy z Was mogą mieć wątpliwości i pytać: czy taki zabieg jest w ogólne legalny? Tak. Kodeks pracy w art. 221 mówi jasno o rodzaju informacji, jakich pracodawca może wymagać w procesie rekrutacyjnym, podkreślając fakt, że ma prawo do ich dokładnej weryfikacji.
Czy można bezwarunkowo ufać już zatrudnionym pracownikom?
Weryfikacja osobowa wykorzystywana jest nie tylko wobec nowych pracowników. Wielu pracodawców zaczęło korzystać z tej metody w celu sprawdzenia ,,wierności” i lojalności zatrudnionych już pracowników. W większości umów o pracę widnieje klauzula poufności, oraz klauzula konkurencyjna. Weryfikacja pracownika ma na celu potwierdzenie, że zatrudniona przez nas osoba nie zdradza tajemnic firmy, ani nie działa w konkurencyjnej firmie. Metoda ta jest wykorzystywana zazwyczaj wobec pracowników zatrudnionych na wysokich stanowiskach w firmie, wobec osób które tworzą i budują wizerunek firmy, oraz mają wpływ na relacje z klientami. Taka osoba musi być uczciwa i lojalna, ponieważ reprezentuje sobą całą firmę. W takich przypadkach warto skorzystać z usług prywatnego detektywa, który rzetelnie sprawdzi i potwierdzi wiarygodność naszego pracownika.
Nie wahaj się skorzystać z usług prywatnego detektywa!
Czy z czystym sumieniem możemy wynająć prywatnego detektywa i weryfikować wiarygodność pracowników jeszcze przed ich zatrudnieniem? Tak. Jest to legalne i nie ma nic złego w tym, że pod swoje skrzydła chcemy wpuścić tylko osoby godne zaufania. Pomoże nam to zaoszczędzić czas, oraz daje pewność, że kandydat w rzeczywistości posiada doświadczenie, którym chwali się w CV. A jak wiadomo, uczciwy pracownik jest na wagę złota.