Nikogo pracującego w handlu nie trzeba przekonywać do tego, jak niezwykle ważna jest reklama. To właśnie za sprawą zareklamowania swojego przedsiębiorstwa i dostępnych w ofercie produktów można osiągnąć naprawdę rewelacyjne wyniki sprzedażowe. Ostatnimi czasy wielu przedsiębiorców dostrzega ogromne zalety materiałów POS. Czym one są i na jakiej podstawie powinno się je wybierać?
Jednym z wiodących producentów POS jest Plexomania: https://plexomania.pl/
Czym są materiały POS?
POS to skrót od angielskiego określenia point of sale, co oznacza w dosłownym tłumaczeniu punkt sprzedaży. Dotyczy to różnego rodzaju materiałów reklamowych, które wykorzystywane są w punkcie sprzedaży i adresowane są bezpośrednio do klienta detalicznego. Innymi słowy, mogą one być ustawiane w sklepie na ladzie lub też w witrynie.
Z jakiego powodu warto używać tego rodzaju materiałów? Co prawda nie są one tak efektowne, jak materiały wielkoformatowe, czyli np. billboardy, lecz mimo wszystko pozwalają osiągnąć naprawdę ogromnie pozytywne efekty sprzedażowe. Z racji swojej oryginalności i przykuwającego wzrok wyglądu, a także charakteru i stylu dobranego pod konkretnego klienta, ich pojawienie się w przestrzeni sprzedażowej w zauważalny sposób jest w stanie poprawić wyniki sprzedażowe. Co ciekawe, pozytywne efekty można uzyskać z samego faktu, że producent POSM użytej ekologicznych tworzyw do produkcji materiałów reklamowych. Wytworzyć to może pozytywne skojarzenia względem marki i firmy, co rzecz jasna także przełoży się na wyższą sprzedaż. Wystarczy nawet to, że poszczególne elementy będą wykonane z tworzyw pochodzących z recyklingu, aby wywołać pozytywny efekt łańcuchowy z finalną sprzedażą.
Materiały POSM — podział na materiał
Jak więc widać materiały POS to naprawdę ciekawa forma zwiększania możliwości sprzedażowych swojej firmy. Żeby jednak można było osiągnąć tak dobre efekty, kluczowe jest to, aby konkretne produkty zostały dobrze dobrane. Kluczem jest w tym wypadku dowiedzenie się, że występuje one w wersji twardej i miękkiej. Co to oznacza?
Materiał POS miękki to przede wszystkim różne plakaty zawieszone w sklepie czy też ulotki, które klient może samodzielnie pobrać przy kasie. Jeśli natomiast chodzi o materiały twarde, to są to duże standy reklamowe, kasetony czy też kioski.
Podział ze względu na miejsce przeznaczenia
Drugim bardzo często stosowanym podziałem materiałów POS jest ten związany z miejscem ich przeznaczenia. Jak bowiem wiadomo, w typowym sklepie detalicznym jest naprawdę wiele miejsc, gdzie takie materiały można umieścić. Wymienić tu trzeba przede wszystkim ladę sklepową, witrynę, półki, lecz nawet sufit i podłogę. W zależności od tego, gdzie się będzie je chciało umieścić, zakupić można dyspensery, flagietki, displaye lub toppery.
Rozwinięcie artykułu na blogu: https://plexomania.pl/najwazniejsze-cechy-reklamy-point-of-sale/