Jak pokazać klientom, że dokonują właściwego zakupu samochodu, zanim jeszcze dostaną do ręki kluczyki? Jak pokazać im, że Twój warsztat jest najlepszy w mieście? Posiadanie skutecznego projektu logo motoryzacyjnego dla Twojej firmy może znacznie przyczynić się do wykazania wiarygodności i pokreślenia unikalności Twojej marki.
Twoje logo dla firmy to frontowe drzwi Twojej firmy – powitalna wizytówka, którą otrzymują klienci, gdy szukają Cię w Internecie lub widzą drzwi wejściowe do Twojego sklepu. Twój projekt logo dla firmy musi zatem przyciągać i przekonywać klientów poprzez kreatywną grafikę, pokazywać inspirację stojącą za tym, co robisz, i wyróżniać się w świecie pełnym konkurentów próbujących Cię wyprzedzić.
Rola logo dla firmy
Logo zapewnia natychmiastową rozpoznawalność marki i zwięzły symbol jej ideologii. Projektowanie logo dla firmy wymaga wyraźnego poczucia celu i przesłania, kreatywności i zaangażowania w unikalne projekty. Projektant, który nie rozumie docelowych odbiorców, celów i konkurentów marki, nie będzie w stanie zaprojektować dobrego logo dla tej marki. Przy tworzeniu projektu logo dla firmy z dowolnej branży nauka i sztuka idą w parze.
Trendy w logo branży motoryzacyjnej
Logo firmowe marek samochodów na ogół przywołuje historię firmy w kontekście jej własnego procesu tworzenia. Starsze logo samochodów zawierają najczęściej jakąś historię ich powstania, podczas gdy odświeżone ich wersje skłaniają się w kierunku bardziej przenośnej interpretacji cech sprzedaży samochodu: bezpieczeństwa, nowoczesności i trwałości.
Dla przykładu, Audi ma jedno z prostszych logo samochodów. Marka zaczynała jako 1/4 Auto Union. Logo z czterema zazębiającymi się pierścieniami reprezentuje cztery firmy Auto Union, ale było stosowane tylko w samochodach wyścigowych. W 1985 roku Auto Union stało się po prostu Audi.
Logo dla firmy Volvo nawiązu/je natomiast do starożytnego chemicznego symbolu żelaza i przedstawia koło, z którego prawej strony wychodzi biegnąca ku górze strzałka. W Cesarstwie Rzymskim symbolizował on boga wojny Marsa i stanowił zarazem synonim męskości.
Logo BMW odwołuje się początków koncernu – charakterystyczna szachownica kolorami nawiązuje do flagi Bawarii, a kształt symbolizuje kręcące się śmigło samolotu. Jak widać, marki samochodów stawiają na proste i przejrzyste projekty logo dla firmy, zawierają jednak ukryty przekaz o pochodzeniu lub wartościach danego koncernu.
Cechy profesjonalnego projektu logo dla firmy – jak to robią profesjonaliści
Tylko ten, kto nigdy nie spróbował może twierdzić, że stworzenie oryginalnego logo dla firmy jest proste. Unikalny i kreatywny projekt wymaga od grafika znajomości branży oraz specyfiki danej firmy, jak również skrupulatnego wywiadu z jej właścicielem. Wyobrażenie i wymagania klienta muszą stworzyć całość z pomysłem projektanta. Dodatkowo, projekt logo, jak i projekt ulotki, musi spełniać szereg wymagań, które uczynią go skutecznym narzędziem marketingowym. Na robimylogo.pl profesjonalni graficy stawiają na takie aspekty, jak:
- Prostota – mottem tej agencji graficznej jest „prostota to użyteczność”! Zbyt skomplikowane formy są po prostu trudne do zapamiętania, a proste logo dla firmy jest jednocześnie bardziej estetyczne i szybciej zapada w pamięć!
- Uniwersalność – dostępna obecnie mnogość kanałów marketingowych umożliwia na różnorodne wykorzystanie logo dla firmy. Powinno ono więc spełniać kryterium uniwersalności, aby można było umieścić je na rożnego rodzaju nośnikach: na billboardach, wizytówkach, dokumentach firmowych, stronie internetowej czy na projekcie ulotki.
- Ponadczasowość – trendy nie są odpowiednim wyznacznikiem, który powinno brać się pod uwagę przy tworzeniu projektu logo. Logo firmowe ma służyć Twojej firmie przez wiele lat, więc powinno być „odporne” na wszelkie modowe tendencje – zawsze aktualne, nieustannie skuteczne.
- Kreatywność – każda branża obecnie musi liczyć się ze stale rosnącą konkurencją. Co zrobić, żeby pośród tysięcy firm klienci wybrali właśnie nas? Wyróżnić się! Na robimylogo.pl doświadczeni graficy przygotują dla Twojej firmy unikalny i pomysłowy projekt logo dla firmy, który zaintryguje i przyciągnie spojrzenia! Jeśli chcesz dodatkowo wypromować nowy produkt, projekt lub poinformować o ważnym wydarzeniu, warto zainwestować w projekt ulotki.
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty robimylogo.pl, gdzie znajdziemy atrakcyjne ceny pakietów dla projektu logo dla firmy, jak również możliwość zamówienia projektu wizytówki czy projektu ulotki. Zaufaj profesjonalistom – dołącz do grona zadowolonych klientów!