Skip to content
logo biznes
Menu
  • Biznes
  • Finanse
  • Firma
  • Kredyty
  • Leasing
  • Marketing
  • Ubezpieczenia
  • Zarządzanie finansami
Menu
kelnerka w maseczce

Co zrobić, żeby klient restauracji czuł się bezpiecznie w czasie pandemii?

Posted on 19 stycznia, 2021

Pandemia COVID-19 wywróciła nasze życie do góry nogami. Zmieniły się nawet nawyki klientów, którzy wybierają się wspólnie do restauracji. Zwracają oni uwagę już nie tylko na jakość jedzenia, obsługę czy cenę, ale także, a czasem nawet przede wszystkim, na bezpieczeństwo. Co zrobić, aby czuli się komfortowo?

Przede wszystkim musimy sprawić, aby nasi goście bezpiecznie czuli się już przed wejściem do lokalu, dlatego zadbajmy o dobrze widoczną informację o nakazie zasłaniania ust oraz nosa, a także dystrybutor z płynem do dezynfekcji dłoni. Jeśli mamy taką możliwość, dobrze aby to kelner witał gości i wskazywał im drogę do wolnego stolika. Wtedy unikniemy sytuacji, w której będą oni chodzili po restauracji, szukając miejsc lub obsługi.

Bezpieczeństwo w lokalu nie zależy od klientów, ale od nas. Dlatego zadbajmy o to, aby obsługa nosiła maseczki lub przyłbice, a także jednorazowe rękawiczki. Warto także, aby kelnerzy często dezynfekowali dłonie i zachęcali do tego osoby, które odwiedzają lokal.

W ciągach komunikacyjnych oraz toaletach należy umieścić informacje o zachowaniu dystansu oraz podstawowych zasadach higieny, a powierzchnie systematycznie dezynfekować. Mowa tutaj o klampach, poręczach, blatach etc.

Musimy zrezygnować z bufetów w formie szwedzkiego stołu lub do nakładania dań wyznaczyć osobę z obsługi. Zamówienia powinny być natomiast przynoszone bezpośrednio do stolików, aby uniknąć tłoczenia się gości. Z kolei te powinny zostać ustawione w odległości minimum półtora metra. Zaleca się, aby z blatów usunąć dodatki, np. cukier, sól, oliwę, chusteczki, i podawać je osobno na życzenie klientów. Dobrym zwyczajem jest także oznaczanie, że dany stolik został zdezynfekowany lub czeka na dezynfekcję, sprawdza się to szczególnie w restauracjach, gdzie goście sami wybierają miejsca.

Szczegółowe wytyczne dotyczące działania restauracji w czasie pandemii koronawirusa znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia.

Opracowanie tekstu przy współpracy z firmą Klaro Krystian Braun (klaro.net.pl) – specjalistami w dziedzinie środków do dezynfekcji.

Ostatnie wpisy

  • Coraz więcej elektrośmieci. Metody utylizacji
  • Księgowość w Twojej firmie
  • Usługi detektywistyczne w Łodzi
  • Realizowane bezproblemowo pozycjonowanie witryn i serwisów
  • Perfumeria internetowa – szybkie i pewne zakupy

Kategorie

  • Biznes
  • Finanse
  • Firma
  • Informacje
  • Kredyty
  • Marketing
  • Ubezpieczenia
  • Zarządzanie finansami
logo

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

  • Coraz więcej elektrośmieci. Metody utylizacji
  • Księgowość w Twojej firmie
  • Usługi detektywistyczne w Łodzi
  • Realizowane bezproblemowo pozycjonowanie witryn i serwisów
  • Perfumeria internetowa – szybkie i pewne zakupy

Kategorie

  • Biznes
  • Finanse
  • Firma
  • Informacje
  • Kredyty
  • Marketing
  • Ubezpieczenia
  • Zarządzanie finansami
©2023 Biznesnews.info.pl | Design: Newspaperly WordPress Theme