Przedsiębiorstwa obsługujące klientów lub świadczące usługi zewnętrznym firmom niejednokrotnie korzystają z różnych form identyfikacji wizualnej. Świetnym tego przykładem są personalizowane koperty z nadrukami. Naniesione elementy mogą przedstawiać firmowe logo, slogan, grafikę lub tekst. Czy warto korzystać z tego rodzaju rozwiązania?

Identyfikacja wizualna dla firm – dlaczego jest ważna?

Stosowanie dedykowanej identyfikacji wizualnej wśród firm przede wszystkim zwiększa rozpoznawalność marki, dodatkowo może budować więź z klientami oraz kontrahentami. Koperty z nadrukiem są tego fenomenalnym przykładem i sprawdzają się w niemal każdej branży. W ten sposób przedsiębiorstwo może kreować wizerunek eksperta podchodzącego poważnie do swojej działalności. To doskonały sposób na to, aby skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji, szczególnie gdy o jednego klienta rywalizuje wiele mark o podobnej charakterystyce. Wdrożenie profesjonalnej identyfikacji wizualnej we firmie jest bardzo proste, a na dodatek nie wymaga zbyt dużych inwestycji. Koperty z nadrukiem są bowiem niedrogie, jednocześnie fenomenalnie się prezentują.

Firmowa koperta z nadrukiem

Elementy identyfikacji wizualnej – takie jak koperty wysyłane do pracowników, klientów i kontrahentów – powinny jak najlepiej się wyróżniać. Z tego względu wykorzystuje się różne grafiki przyjemne dla oka. Wówczas całość dobrze się prezentuje. Odbiorca, który otrzyma kopertę, natychmiast zorientuje się, kto jest jej nadawcą, więc poczuje się wyróżniony. Warto jednak pamiętać, że tego rodzaju forma identyfikacji wizualnej to nie tylko wygląd. Zastosowany papier powinien być przyjemny w dotyku i wyróżniać się maksymalną odpornością. Koperta z nadrukiem to nie tylko miejsce na dokumenty przesyłane drogą pocztową, ale pewnego rodzaju firmowa wizytówka.

Co umieścić na froncie koperty?

Front koperty to specjalne miejsce, które jest wykorzystywane do umieszczania identyfikacji wizualnej marki. Przestrzeń ta powinna składać się z nazwy firmy oraz logo organizacji. Niektóre przedsiębiorstwa umieszczają także swój slogan, z którym chcą być kojarzone. Pamiętaj, że koperta z nadrukiem powinna posiadać elementy skupiające na sobie uwagę. Jeżeli całość będzie prezentować się estetycznie, bez wątpienia odbiorca zareaguje pozytywnie.

Wybierz odpowiedni rozmiar koperty

Podstawowym, a zarazem najpopularniejszym formatem kopert jest C6 (114 × 162 mm) lub odrobinę większy rozmiar C5 (162 × 229 mm). Mogą pomieścić powszechnie wykorzystywaną dokumentacją A4 złożoną na pół. Jeżeli jednak nie chcesz zginać tego rodzaju papieru, wybierz format C4. Tego rodzaju koperty z nadrukiem proponuje profesjonalna drukarnia Enveloper, korzystająca z najwyższej klasy surowców. Grafiki i napisy umieszczane na papierze są wykonane precyzyjnie – dodatkowo firma dysponuje szerokim zakresem formatów, więc każda organizacja pragnąca wdrożyć tego rodzaju identyfikację wizualną znajdzie coś dla siebie.