Bardzo popularne jest takie przekonanie, że sprzedawanie w Internecie, to znacznie prostsze zajęcie, niż przygotowywanie do działania całego tradycyjnego sklepu. Rzeczywiście, korzystając z witryny, która jest w zasięgu ręki każdego internauty, ma się zapewniony bardzo dobry start. Wydaje się, że wystarczy przygotować ciekawą ofertę, dobrze ją zaprezentować i skierować na nie uwagę potencjalnych klientów, skutecznie reklamując stronę prezentującą ofertę. To oczywiście prawda – a właściwie jej część.

Jak sprzedawać na amazon – kilka podpowiedzi

Planując rozwijanie własnego biznesu, dobrze brać pod uwagę ulokowanie swojej witryny na portalu, który sam w sobie jest gwarancją dobrego startu. Tak można z pewnością powiedzieć o Amazon – bo to witryna, którą regularnie odwiedzają całe rzesze internetowych konsumentów. W dodatku nie są to wyłącznie klienci z Polski – wkraczając na strony Amazon, wychodzi się naprzeciw bazie 500 milionów klientów, osób z całej Europy. To o tyle istotne, że wyszukiwarka Amazon od dawna zastępuje mieszkańcom zachodniej części kontynentu wyszukiwarkę Google. Jeśli szukają czegoś konkretnego, najpierw dowiedzą się, jaki sprzedawca z Amazon ma to w swojej ofercie.

Jak sprzedawać na amazon? Po pierwsze, żeby w ogóle zyskać taką możliwość, trzeba prowadzić zarejestrowaną działalność gospodarczą. A żeby później działać na Amazon z sukcesem, trzeba przestrzegać zasad panujących na tym portalu i pamiętać o zwyczajach jego konsumentów. Warto też znaleźć dla siebie jakąś lukę w internetowym rynku konsumenckim: zaproponować klientom rzeczy wysokiej jakości, jako jeden z niewielu sprzedawców rzeczy z danej kategorii. Polscy wystawcy, którzy przyciągają uwagę zagranicznych klientów to często producenci:

  • autorskiej biżuterii
  • rękodzieła
  • ręcznie szytego obuwia
  • elementów dekoracyjnych
  • mebli.

Wypracowując własny, autorski produkt i dobrze opracowując taktykę działania, ma się już gotowy przepis na sukces. Żeby w pełni zadziałał, wypada trzymać się swojej wizji, uczyć się na podstawie wszystkich sprzedażowych doświadczeń i dostosowywać się do zasad rządzących zagranicznym rynkiem i klientelą. Nie warto też wyważać otwartych drzwi, tylko korzystać z udogodnień tam, gdzie to możliwe – na przykład korzystając z magazynów Amazon. Do rozkręcenia sprzedaży na zachodnim rynku bardzo przyda się także dobra znajomość jeżyka angielskiego – dlatego zainwestowanie w siebie w tym kontekście jest zarazem inwestowaniem w przyszłe plany sprzedażowe. Nawet, jeśli w międzyczasie uzna się za stosowne wynajęcie tłumacza albo obcojęzycznego copywritera.