Szybka i tania obsługa klienta, zaangażowani klienci, wysłali powiadomienie z otwartością na poziomie około 90% to jedne z zalet posiadania chatbota. Jeśli nie miałeś wcześniej styczności z tą technologią, czytaj dalej i przekonaj się, że jest to idealne rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Co to jest i jak Ci pomaga?

Chatbot to narzędzie zaprogramowane do automatyzacji procesów, np. Do odpowiadania na powtarzające się pytania klientów lub pracowników oraz do poprawy sprzedaży. Jej cele i zastosowania są różne dla każdej firmy i zależy od przedsiębiorcy, jakie funkcje ma pełnić. Chatbot w social media buduje zaangażowanie i lojalność klientów oraz kieruje ruch w sieci na spersonalizowaną rozmowę, co przybliża ludzi do oferty i zakupu. Z drugiej strony bot na stronie pokazuje ofertę, pomaga w podjęciu decyzji, zbiera leady i odpowiada na pytania użytkowników. Ma wiele możliwości i decyzja należy do Ciebie.

Jaki rodzaj chatbota będzie dla Ciebie najlepszy?

Oczywiście to zależy. Jeśli prowadzisz firmę i zatrudniasz niewielką liczbę osób, zainwestuj w bota komunikatora. To idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców z tak dużą ilością obowiązków 

Oddelegowanie obsługujących klientów będzie dużym usprawnieniem i wpłynie na rozwój firmy. Jeśli jednak prowadzisz sklep internetowy, wybierz chatbota na swojej stronie internetowej, a pomoże on ludziom w zakupach na różne sposoby. W jaki sposób? Pomyśl tylko, twoja wyobraźnia jest granicą. Możesz stworzyć własnego bota w kreatorze chatbota. To łatwiejsze niż myślisz, po prostu spróbuj się dowiedzieć.

Inwestycja czy wydatek?

Zastanawiasz się, czy chatbot przyniesie Ci korzyści finansowe? Pomyśl, ile pieniędzy wydajesz na obsługę klienta. Nawet mając mały sklep internetowy, prawdopodobnie trzeba zatrudnić osobę, która na bieżąco reaguje na klientów i zachęca ich do zakupów. Podczas gdy bot opiekował się Twoimi klientami, pracownicy skupiliby się na strategicznych działaniach i opracowaniu złożonej komunikacji w mediach społecznościowych. Oblicz, ile godzin Twoi pracownicy poświęcają na rozwiązywanie problemów i zastanów się, które z nich możesz zautomatyzować za pomocą bota. Wykorzystaj potencjał pracowników, zlecając im bardziej złożone i zaawansowane zadania.

Dodatkowe korzyści z posiadania chatbota

Chatbot w mediach społecznościowych oferuje ogromne możliwości ciekawości i utrzymania klientów. Pozwala na wysyłanie powiadomień sponsorowanych, których otwartość jest na znacznie wyższym poziomie niż newslettery e-mailowe. Ułatwia organizację konkursów – zbieranie prac konkursowych, wyłanianie zwycięzców i przesyłanie im informacji o nagrodzie. Pozwala na organizowanie gier w formie gier miejskich, losowanie produktów dla siebie, a nawet personalizowanie produktów do zainteresowań i potrzeb klientów na podstawie quizu.

Jeśli nadal nie jesteś przekonany o korzyściach, jakie możesz uzyskać z posiadania chatbota, rozejrzyj się po rynku. Zobacz, jak duże firmy wykorzystują jego potencjał i ciesz się licznym gronem zaangażowanych fanów. Weź ich przykład, przeanalizuj ich metody i wprowadź to do swojego biznesu!