Ludzie uwielbiają kupować wszystkie swoje rzeczy online. Jest to o wiele wygodniejsze i możesz to zrobić gdziekolwiek chcesz lub masz czas na zakupy. 

Ale przy dużym popycie rynek wymaga jeszcze większej podaży. Dlatego mamy tak wiele sklepów internetowych, które starają się zwrócić naszą uwagę. Ale nawet laik może oddzielić dobrze zaprojektowany od źle zaprojektowanego. 

W poniższym artykule pokażę, że dobry projekt witryny e-commerce napędza Twoją sprzedaż.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Jest jednak jeden, znacznie ważniejszy aspekt sklepu internetowego, niż sposób jego zaprojektowania. Nazywa się to zaufaniem klienta i nie mogę wystarczająco podkreślić, jak ważne jest to. 

Nawet w 2019 roku, gdy zakupy online stały się tak zwyczajne i powszechne, pierwszą troską zdecydowanej większości klientów w odniesieniu do tego kanału handlu jest brak zaufania i obawa przed oszukaniem. Twoim zadaniem, jeśli chcesz sprzedawać online, jest przekonanie ich, że Twoja oferta jest uczciwa i szczera.

Najlepszym sposobem, aby przekonać klientów do zaufania, jest jasna i przejrzysta polityka zwrotów. Umożliw klientowi zwrot zakupionego przedmiotu. W ciągu 30 dni, niezależnie od tego, czy klient go używał, czy nie. W ten sposób uwierzytelniasz się w oczach klienta – pokazując mu, że może robić zakupy bez obawy, że zostanie oszukany.

Prostota to twój przyjaciel

Skoro już rozmawialiśmy o tym, jak ważne dla klienta jest poczucie bezpieczeństwa, możemy płynnie przejść do głównego tematu – jak projektować e-commerce.

Decyzja, czy klient kupi coś w Twoim sklepie, podejmowana jest w ciągu pierwszych kilku sekund od wejścia na Twoją stronę. Co więcej, opiera się głównie na tym, co widzi Twój klient na stronie docelowej – w większości przypadków jest to strona główna. 

Zwróć uwagę, aby podkreślić najbardziej atrakcyjne i przyciągające uwagę produkty. Albo z jasnymi kolorami, albo dużymi obrazami na środku ekranu. Pamiętaj, że musisz powiedzieć klientowi, czego od niego oczekujesz. Dlatego tak ważne jest umieszczenie przycisków CTA, które dodają określone produkty bezpośrednio do koszyka – skracając lejek sprzedażowy.

Skoncentruj uwagę klienta na produkcie

Można powiedzieć, że uwaga klienta jest już skierowana na produkt. Jedynym powodem, dla którego są na Twojej stronie, jest to, że chcą coś kupić.

Pamiętaj, że ludzie uwielbiają patrzeć na ładne rzeczy. Skup ich uwagę na wysokiej jakości zdjęciach produktu, który oferujesz. Np. Jeśli sprzedajesz ubrania. Pamiętaj, aby mieć zbliżenia sukienki lub spódnicy. Fajnie jest też mieć zdjęcia modelki noszącej ten konkretny produkt. Klientowi łatwiej jest wyobrazić sobie noszenie tego produktu. Co w konsekwencji ułatwia podjęcie decyzji o zakupie.

Dodaj do koszyka

Ten przycisk powinien być widoczny na stronie produktu od samego początku. W dzisiejszych czasach klient jest trochę leniwy i jest bardziej prawdopodobne, że porzuci Twoją stronę i kupi u konkurencji, niż próbując znaleźć niewystarczająco widoczny przycisk „dodaj do koszyka” na Twojej stronie.

Pozostała część ścieżki konwersji również powinna być bardzo czytelna. Poinformuj klienta na każdym kroku, ile kroków już wykonał, a ile jeszcze do sfinalizowania transakcji. Ogólna zasada jest taka – im mniejsza liczba kroków, tym większa szansa na sprzedaż.