Rzeczywistość wirtualna rozwija się z prędkością światła i jest wykorzystywana w coraz większej liczbie sektorów. Gogle VR stają się ważnym narzędziem do wykorzystania w działaniach reklamowych i marketingowych.

Co to jest wirtualna rzeczywistość?

Pojęcie rzeczywistości wirtualnej pojawiło się już w połowie XX wieku, a próby jego realizacji podjęto w latach 90. Informatycy chcieli stworzyć urządzenie, które generowałoby sztuczną rzeczywistość, ale nie dysponowali na tyle zaawansowaną technologią, aby było wygodne i łatwe w użyciu.

Technologia rzeczywistości wirtualnej zaczęła nabierać rozpędu 20 lat później. Obecnie na rynku dostępne są niezwykle zaawansowane urządzenia, które wyświetlają wirtualne obrazy, umożliwiają śledzenie ruchów głowy i przekładają je na ruch kamery. Doprowadziło to do pojawienia się nowych możliwości wraz z nowymi technologiami, także marketingowymi.

Jak wykorzystać VR w marketingu

W działaniach marketingowych dużych marek coraz częściej wykorzystuje się rzeczywistość wirtualną. Jednak potencjał tego medium w reklamie nie został jeszcze w pełni wykorzystany. Dlaczego wirtualna rzeczywistość może być tak skuteczna w marketingu?

Przede wszystkim VR jest niezwykle wciągająca. Użytkowników wyposażonych w gogle otaczają bardzo sugestywne i mocne doznania. Liderzy marketingu nieustannie opracowują odważniejsze i bardziej pomysłowe kampanie, których celem jest zaangażowanie odbiorców. Możesz zorganizować pokaz VR dla setek widzów, używając tylko jednego  odtwarzania VR. Nowe rozwiązania programowe udostępniają VR coraz większej liczbie osób.

Przykłady kampanii reklamowych wykorzystujących VR

Grywalizacja to rozwiązanie polegające na wprowadzeniu mechanizmów gier do działań reklamowych. Koncepcja ta została wykorzystana przez Nissana do uruchomienia interaktywnej instalacji i zachęcenia klientów do aktywnego udziału.

Kampania prowadzona przez Wrigley była dotychczas najbardziej zaawansowaną technologicznie i kreatywną kampanią. Wokół miasta rozstawiono czarne kontenery z kodami QR. Po zeskanowaniu kodu uczestnicy zostali wpuszczeni i wyposażeni w gogle VR oraz specjalne szelki, które dawały im poczucie lewitacji. To doświadczenie wygenerowało bardzo wysoki poziom zaangażowania.