Chcesz zainwestować w reklamy produktowe? Google od jakiegoś czasu daje takie możliwości. Dzięki nim na skuteczne działania reklamowe mogą liczyć także osoby z mniejszym doświadczeniem.

Więcej niż Google Shopping

Zwiększenie ruchu na stronie internetowej to klucz do sukcesu sprzedawców detalicznych. To dla nich właśnie są kampanie produktowe. Google Shopping oferowało wiele, ale nowoczesne formy promocji są skuteczniejsze. Kampanie produktowe lub bezpłatne informacje o produktach dają szansę na dotarcie do większego grona potencjalnych odbiorców. Jak to działa? Wystarczy przesłać dane o swoich produktach do Google Ads. Dzięki temu internauci dowiedzą się, co konkretna firma sprzedaje. Czym wyróżniają się reklamy produktowe Google? Mają nieco inną, bardziej graficzną formę ze zdjęciem produktu. Widać też jego cenę i nazwę sklepu, w którym można dokonać zakupu.

Więcej informacji o produkcie

Reklamy produktowe Google są szczególnie lubiane przez internautów. Dają skondensowaną informację jeszcze przed kliknięciem w reklamę. Klienci mogą więc porównać ofertę cenową i wrócić do tej firmy, która zaoferowała im najlepszą. Nie wiesz, jakie korzyści możesz osiągnąć jako sprzedawca? Łatwiej dopasujesz potencjalnych klientów, umieszczając informacje o produktach bezpośrednio w reklamach. Zamiast słów kluczowych reklamy produktowe korzystają z konkretnych atrybutów produktu, które są wyszczególnione w pliku danych w Merchant Center. To dlatego reklamy pojawiają się w powiązanych tematycznie wynikach wyszukiwania.

Trzy typu reklam produktowych

Nowoczesne reklamy produktowe Google to doskonałe narzędzie do raportowania. Łatwo sprawdzić, ile kliknięć uzyskał dany produkt. Co więcej, odpowiednie narzędzia dają także możliwość sprawdzenia kilku informacji o działaniach konkurencji. Z jakich typów reklam produktowych można skorzystać?

1. Reklamy produktowe, tworzone na podstawie danych o produkcie, wysłanych do Merchant Center.

2. Reklamy produktowe z funkcją prezentacji. Poleca się je, gdy chcesz dać klientowi możliwość porównania kilku twoich produktów. W tym celu należy je najpierw pogrupować.

3. Reklamy lokalnego asortymentu produktów to opcja dla działaczy w lokalnych sklepach. Reklamy tego typu korzystają z danych z pliku, zawierającego lokalny asortyment.

Ile kosztują reklamy produktowe Google?

Podobnie jak w przypadku innych formatów, reklamy produktowe biorą udział w aukcji reklam. Naliczanie opłat jest uzależnione od typu reklamy. Opłaty nalicza się na podstawie kosztu kliknięcia (CPC), czyli wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę prowadzącą do naszej witryny. Istnieje możliwość ustalenia maksymalnej stawki CPE (kosztu zaangażowania). Wystarczy określić najwyższą kwotę, a zapłacić wtedy, gdy internauta kliknie produkt w reklamie z prezentacją.

Tworząc kampanię produktową, można określić stawkę za kliknięcie lub zaangażowanie. Może to być nawet minimalna stawka, wymagana do przebicia reklamy, poniżej twojej.